
هجده سال پیش ، اپل وبلاگ آیفون "کمی خلاقانه" را راه اندازی کرد
چیزهایی کسل کننده تر از منتقدان اینترنت است که دائماً از "عدم نوآوری شکایت دارند ،" شکایت خوبی دارد به نظر می رسد. " آه ، اپل دیگر ابداع نمی کند … " ، " آه ، اپل در حال خوردن گرد و غبار از رقبا … " ، " آه ، مهه من … " . تمام چیزی که لازم است این است که سیب چیزی را پرتاب کند و ما می توانیم آن را از گوشه و کنار گوش دهیم ، از طرف متخصصان حرفه ای و آماتور .
اما اگر فکر می کنید این چیز جدیدی است ، شما اشتباه می کنید: این چهارشنبه ( 23 اکتبر) هجدهمین سالگرد انتشار iPod اسطوره ای و تاریخی iPod است. و در آن زمان ، این نظرات فرق زیادی با آنچه امروز می شنویم نیست.
Apple Mp3 Player
نوبت دهه 1990 تا 2000 توسط پدیده ای در اینترنت به نام Napster مشخص شد. این برنامه اشتراک گذاری فایل چیزی شگفت انگیز را برای زمان خود ارائه داد: امکان بارگیری موسیقی مورد نظر شما بدون اینکه مجبور به ترک خانه شوید.
در زمانی که تنها جایگزین ممکن برای خرید آهنگی که دوست داشتید پرداخت آن بود. کل سی دی هنرمند به شکل فیزیکی ، انتخاب عناوین "به صورت عمده" بسیار متفاوت بود. و این واقعیت که رایگان است باعث شده این جایگزین به سرعت رشد کند.
در نتیجه ، دستگاه های کوچک که فایل های موسیقی دیجیتالی را با فرمت mp3 پخش می کردند محبوب شدند. آنها غالباً به اندازه یك USB USB بودند ، با یك صفحه باریك كه اسامی پرونده های فردی را در بر داشت.
هیچ سیستم عامل داخلی برای سازماندهی آلبوم ها وجود نداشت. بازیکنان MP3 فقط قادر به نمایش نام پرونده و پسوند آن بودند. اما خوب است ، برای قیمت کم هزینه آنها.
اپل در این بازار با راه اندازی پخش کننده MP3 پیشنهادی با صفحه بزرگتر ، همه را شگفت زده کرد. این سیستم دارای یک سیستم ناوبری آلبوم ، لیست های پخش و یک هارد درایو 5 گیگابایتی بود ، وعده می داد که می توانید 1000 آهنگ را در جیب خود حمل کنید.
انتقادات شدید
اما چه کسی امروز می بیند که راه اندازی iPod چقدر مهم نیست؟ انتقادات تندی را که هنگام آزادی وی دریافت کرد ، به خاطر بسپار. با شروع قیمت آنها ، بسیار بالاتر از هر بازیکن دیگر: 399 دلار.
افرادی بودند که شکایت داشتند که اپل می خواهد gourmetise mp3 بازیکن را پخش کند ، همان رقابتی را که قبلاً ارائه داده بود ، برای قیمت بالاتر.
دیگران گفتند که اپل دیگر نوآوری نکرده است ، و این نسخه جدید شکست دیگری است همانند مک مک قدرت Power G4 . و به زمانی که انتقاد کرده اند ، کاربران سیب نگاه کنید. اپل آنچنان نام تجاری غیر نمایشی در بازار بود که حتی نفرت های خود را وجود نداشت.
برخی از اظهارات زمان ، ارسال شده در انجمن ها ، Reddit و مقالات تخصصی را بررسی کنید:
من فایده پخش کننده mp3 را می دانم.
خانه من دارای دستگاه پخش سی دی است.
ماشین من دارای دستگاه پخش سی دی است.
مک من دارای دستگاه پخش سی دی است
و من از هدفون استفاده نمی کنم.] آی پاد نیاز دارد که من بتوانم شیوه زندگی خود را تغییر دهم تا نیازهای شما را برآورده کنم …
با 99 دلار می توانم این اسباب بازی را بخرم ، اما 399 دلار؟ چرا؟
آیا مک با CDR (ضبط کننده CD) نیاز آن را برطرف نمی کند؟ تنها چیزی که باقی مانده است تعداد آهنگهایی است که می توانید پخش کنید و امکان شنیدن همه آنها با هدفون در هر نقطه وجود دارد. آیا من واقعاً به همه آهنگهایم احتیاج دارم؟ اوه ، نه.
دوام نخواهد داشت. این یک مکعب دیگر خواهد بود.
تنها چیزی که می توانم بگویم این است که ، من به عنوان یک فن اپل ، غمگین هستم.
همه این اعتیاد به مواد پخش کننده mp3؟
دستگاه دیجیتال نوآورانه؟
زمینه تحریف واقعیت if اگر یک لحظه فکر کند این چیز را از بین می برد ، ذهنش را تحریف می کند.
این iPod برای بچه های فاسد شده با والدین دیوانه یا یک فن اپل به اندازه یک طالبان متعصب است.
از ویژگی های خوبی برخوردار است ، اما شارژ 399 دلار را فراموش نکنید !!!! هرگز ، کسی که این کار را می کند ، بسیار احمق است.
اتصال بی سیم ارائه نمی دهد. فضای کمتری نسبت به یک عشایر دارد. شکست.
iPoop ("iCoco") … iCry ("گریه می کنم"). من به چیز دیگری امیدوار بودم.
نمی توانم آن را باور کنم! تمام این موارد اعتیاد آور به چیزی مسخره!
چه کسی به یک پخش کننده mp3 اهمیت می دهد؟ من چیز جدیدی می خواهم!
من می خواهم که آنها به گونه دیگری فکر کنند!
چرا ، اوه ، چرا آنها این کار را می کنند؟ همه چیز اشتباه است! خیلی احمقانه است!
من آن را Cube 2.0 می نامم ، زیرا هیچ چیزی نمی فروشد و به زودی قطع می شود … و این واقعاً کاربردی نیست!
سلام استیو ، آیا اکنون ما می توانیم PDA داشته باشیم؟
آیا شباهتی به این احساس دارید؟ نظرات امروز؟
به خوبی به یاد می آورم که در آن زمان حتی حیوان را خیلی دوست نداشتم. فکر می کرد که او بسیار بزرگ است (مانند یک ظرف صابون) و سنگین است. این صفحه به گذشته ای از اپل باز می گشت که هیچ کس دوست نداشت آن را بخاطر بسپارد: سیستم عامل قبل از OS X ، با حروف سیاه و سفید خطی. در زمان رابط Aqua ، چیز جدیدی به نظر نمی رسید.
اما واقعیت این است که iPod در کل بازار موسیقی دیجیتال انقلابی ایجاد کرد ، که در آن زمان توسط دزدی دریایی به شدت تهدید می شد. با همکاری iTunes و یک فروشگاه موسیقی جدید انفرادی تنها با 0.99 دلار ، مردم اکنون یک جایگزین مناسب و صادقانه برای خرید موسیقی خود و شکستن صنعت ندارند.
iPod این شرکت را منجربه کرد. بخش هایی که قبلاً به آنها نرسیده بود. بسیاری از مردم پس از موفقیت iPod ، از جمله در برزیل ، شروع به دانستن درباره Apple کردند. من که از قرن گذشته کاربر هستم ، این تفاوت در رفتار را زیاد متوجه شده ام.
برای بسیاری ، اپل دیگر علامت " از آن دسته از رایانه های مختلفی است که هیچ کس از استفاده نمی کند" برای شروع شدن. یک برچسب سبک مدرن و متمایز.
iPod همان چیزی بود که اپل کلمه "رایانه ها" را از نام خود برد و دید وسیع تری از تجارت گرفت ، که متعاقباً باعث آیفون iPhone شد.
بنابراین سؤال بزرگ این است: نوآوری واقعاً چیست؟
اگر iPod چیزی متفاوت از آن چیزی نبود که در آن زمان بود ، چگونه می توانست اینقدر مفاهیم را تغییر دهد و رفتارهای جهانی؟
خوب ، شاید نوآوری فقط خصوصیات فنی یک محصول نیست بلکه نتیجه ای است که در زندگی روزمره ما ایجاد می کند. مشکلاتی که وی در زندگی عادی کاربر می تواند حل کند ، از این طریق می تواند زندگی روزمره افراد را به سمت بهتر تغییر دهد.
بنابراین سعی کنید تا این اندازه تحت تأثیر بازاریابی که برخی از مارک ها قرار دارند ، تحت تأثیر قرار نگیرید. از آنجا که هر اندازه صفحه نمایش تلفن همراه تاشو متفاوت است ، دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید زیرا شکننده است. یا یک سنسور اثر انگشت مگابلاستر پنهان شده در پشت صفحه ، اما این را می توان با هر فیلم $ 3 فریب خورده است.
نوآوری فقط در صورت بهبود زندگی کاربر نوآوری است. راه دیگر نیست.